söndag 3 april 2011

Kladdkaka på en söndag

Lagom till middagen skulle lagas blev jag sugen på kladdkaka, beslutade mig för att "snöra ihop" en enkel kladdkaka.  Kladdkaka till efterrätt på en söndag är aldrig fel! Perfekt uppladdning inför veckan som kommer.

Det recept som användes var det som de flesta brukar göra och sällan misslyckas med. Jag testade att göra kakan i min nya 18cm springform med samma sats som jag brukar göra i 24cm formen för att se hur mycket tjockare den blev. Tyckte dock inte det blev så stor skillnad men samtidigt är det inte så stor skillnad i storlek på formen heller.
Denna serverades med vispad grädde som jag satt lite marsanpulver i för att få mer stabilitet. Det passade även bra att använda det istället för socker för att få lite sötare grädde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar