fredag 2 september 2011

Mammas födelsedagstårta

I augusti månad är det inte bara jag och min pappa som fyller år utan även min mamma. Dessutom hade jag bröllopstårteleveransen också så man kan säga att det blivit några tårtor gjorda under augusti. Min mammas födelsedag inträffade den sista dagen på månaden och hon har sedan flera månader önskat sig en tårta med den här fyllningen. Det är samma fyllning som jag gjorde i V:s födelsdagstårta när hon fyllde år och den tyckte mamma var underbart god så det var där önskan grundades. Dekorationen fick jag fria händer med och då jag aldrig gjort en lila tårta tidigare fick det bli det.

 Tårtan bestod av:
Ljus tårtbotten
Glasskräm
Jordgubbsmousse
Spacklad med grädde
Täckt med MMF
Dekorerad med MMF, silverkulor och satinband.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar