torsdag 28 april 2011

Chokladcupcakes med mintchokladfrosting

Igår frågade min mamma om jag kunde baka något åt henne som hon kunde ha med till sista dagen på hennes praktik idag. Hon sa att jag kunde baka "typ en långpannekaka" men det kändes inte så lockande, så jag erbjöd mig att göra cupcakes. Det enda kravet var att det inte skulle innehålla nötter, vilket jag väldigt sällan använder mig av så det är inga problem. Beslutade mig tillsist för att göra chokladcupcakes.



Först tänkte jag göra vaniljcreamcheese frosting, men funderade även på mintfrosting. Det hela slutade med mintchokladfrosting då det blir så himla sött med de två första alternativen.

Dekorationen består av blommor i mintgrön MMF/flowerpaste och silverkulor. Sedan gjorde jag cupcakesen formar där varannan är gul med vita prickar och varannan är vit med gula prickar. De blev därmed rätt somriga!

 Innan upphämtningen av mamma

Så hur många blev det då: 40st cupcakes!
Har aldrig gjort så många tidigare så det kändes riktigt kul att ha alla framför sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar