tisdag 3 maj 2011

Gräddtårta

Min svägerskas sambo fyllde 30 i fredags och firades i lördags men då kunde vi inte komma eftersom att vi var bortresta. Vi firade honom istället igår.
Tillsammans bestämde jag och A för att jag skulle göra en tårta istället för att köpa en symbolisk chokladask, lite mer tanke bakom tårtan och förhoppningsvis uppskattat av "födelsedagsbarnet". Dock har jag ingen aning om hur den smakade men hoppas att smakerna föll honom i smaken!
Utseendemässigt tyckte jag resultatet blev helt okej trots lite småmissar och framförallt tidspress.


Gräddtårta bestående av ljus tårtbotten fylld med mjölkchokladmousse och hallonmousse. Dekorerad med grädde, silverkulor och bokstäver i MMF/flowepaste.

Framför mig har jag nu en tårtbeställning av två doptårtor till söndag.
Det ser jag framemot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar