torsdag 5 maj 2011

Snabb tårtleverans

Igår morse frågade en klasskompis till mig om jag hade möjlighet att göra en tårta till henne. När frågade jag och då framkom det att hon ville ha tårtan till idag. Jag antog beställningen och idag hämtade hon tårtan. Tårtan är till hennes sambo som fyller år idag. Eftersom att han tycker om choklad och hallon blev det samma fyllning som tårtan i början av veckan fick med skillnaden att denna är täckt med chokladkräm.


 Tårtan bestod av: 
Ljus tårtbotten
Mjölkchokladmousse
Hallonmousse
Täckt med chokladkräm
Dekorerad med flowerpaste och silverkulor
Är en rätt liten tårta (18cm i diameter) vilket motsvarar ca. 10bitar.

Tidigare i veckan skrev jag att jag har två tårtor att göra till helgen, men idag fick jag ytterligare en beställning till på lördag så jag har därmed tre tårtor att göra till helgen. Detta innebär att när denna vecka är slut har jag gjort fem tårtor. Kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar