måndag 18 april 2011

Lite nytt till dekorering

Jag har de senaste månaderna beställt en hel del nya saker till bakning, vilket självklart kan användas till allt möjligt från tårtor till småkakor. Beställningarna görs främst med baktanke att dekorera tårtor då det är det som mest är i mitt huvud just nu. Eller nä nu ljuger jag just nu är allt som ska fixas till min dotter V:s födelsedagskalas på fredag i mitt huvud.

Hursomhelst detta hämtade jag idag i den nyöppnade butiken Servir i Luleå. För mig är butiken mer känd med namnet Lyckas med mat som deras webbutik heter där jag brukar beställa ifrån. Men då jag ändå var i Luleå passade jag på att besöka butiken och hämta min order, hann jag även ta mig en titt i butiken.  Stor och fin butik där man hittar de mest man söker inom bakning och matlagning, självklart såg flera saker som jag kommer köpa inom en snar framtid. Mitt bakverktygslager kan nog aldrig bli för stort!

För en gångs skull kom jag ihåg att fota min beställning; välbehövda saker!

Från vänster: Modelleringsverktyg, Flowerpaste och en pastafärg i mörkrosa. Flowerpasten kommer jag att använda till bokstäver och lite dekorationer till V:s födelsedagstårta. Pastafärgen blir ett komplement till min ljusrosa pastafärg. 

1 kommentar:

  1. Det är en riktigt fin butik! :0) Man vill ha allt där inne :0)

    SvaraRadera