söndag 10 april 2011

Mot nya uppdrag

Tyvärr bjuder jag inte på några nya bilder just ikväll, men jag har under helgen bakat lite trots det.

Igår bakades en av tårtbottnarna inför min dotter V:s treårskalas som hålls om två veckor. Det kommer då att bli en våningstårta, vilket blir himla spännande. Hon önskar sig en "blå tårta med jordgubbar" men hon verkar kunna sträcka sig till en rosa. Tyvärr blir det inga jordgubbar på men i, mer än så avslöjar jag inte nu utan ni kommer få se bilder på det slutliga resultatet efter kalaset.

Idag har jag bakat små söta fjärilskakor (också till V:s födelsedagskalas) och har precis tagit ut en hallonsmulpaj ur ugnen som ska avnjutas om en liten stund.

I övrigt har det börjat rulla in lite tårtbeställningar, vilket är himla roligt! Bland det roligaste är att försöka uppfylla alla önskemål beställarna har och ge dem den smakupplevelse de förväntat sig!

1 kommentar: