onsdag 11 maj 2011

Dagens bakning: Blåbärscupcakes med glasskräm

Efter att ha bakat varje dag förra veckan kändes det i söndags väldigt tomt att allt var "över". Sen dess har jag varit sugen på blåbärsmuffins. Idag kom jag äntligen ihåg att köpa blåbär efter att jag hämtat V på förskolan. När vi kom hem satt vi direkt igång att baka dessa cupcakesen. Oftast när jag bakar brukar jag göra det själv och V brukar pyssla med annat, men idag gjorde vi det tillsammans. Kändes riktigt mysigt att vi gjorde dem tillsammans. Hon fick hjälpa till med smågrejor och lite handräckning. Här är resultatet.

Blåbärscupcakes med glasskräm
Dekorerade med lila MMF blommor och pärlemorkulor
Min sambo är inte särskilt förtjust i blåbär så tre av dem fick bli med hallon istället.

1 kommentar:

  1. Det var himla typiskt att jag jobbade kväll ikväll! en såndär och surr med dig hade verkligen inte varit så tokigt! :-P

    SvaraRadera