söndag 8 maj 2011

Doptårta till Loke

Dessa två tårtor beställdes av Lokes mamma för ungefär en månad sen. Detta är mina första doptårtor och kändes som en lite extra roligt uppdrag då vi gemensamt kommit överens om hur de ungefär skulle se ut. Den ena tårtan är laktosreducerad dock ej helt laktosfri då de innehåller choklad, men choklad är det många laktosintoleranta klarar av att äta.


Tårta nr 1 innehöll:
Chokladtårtbotten
Laktosreducerad mjölkchokladmousse
Laktosreducerad vitchokladmousse
Spacklad med laktosfri grädde
Täckt med MMF
Dekorerad med MMF, flowerpaste, silverkulor och kristyr.



Tårta nr 2 innehöll:
Chokladtårtbotten
Mjölkchokladmousse
Vitchokladmousse
Spacklad med grädde
Täckt med MMF
Dekorerad med MMF, flowerpaste, silverkulor och kristyr.

 (Tyvärr är bilderna inte de bästa då de knäpptes på kvällen.)

Hoppas lilla Loke hade ett mysigt dop idag!

2 kommentarer:

  1. om du någon gång inte bakar till någon annan vill jag gärna se en tårta i genomskärning för att se hur det ser ut inuti! :)

    SvaraRadera
  2. Svar till anonym: Sjävklart ska jag försöka ordna det när jag inte bakar på beställning, dock kan det dröja då jag säkerligen kommer glömma bort det ;-)!

    SvaraRadera