måndag 22 augusti 2011

Bröllopstårta Lisa & Olof

Detta är min allra första bröllopstårta! Tårtan gjordes till min klasskompis L och hennes numera man O. De önskade sig en helt vit tårta då resten av bröllopet och dukningen gick i vitt och skulle räcka till 100personer. Våningstårtan är som ni ser i tre våningar och beräknad att räcka till minst 70bitar. Denna kompletterades med två tårtor beräknade till 30bitar, de tårtorna tog jag tyvärr aldrig bild på. Tårtorna hade räckt med måtta och de hade nu en tårta kvar efter bröllopet.

Den blev inte riktigt så perfekt som jag önskat men det viktigaste är ju att brudparet är nöjd och det är ju trots allt man själv som ser felen som de flesta andra inte ser. I slutändan är jag nöjd över mitt resultat att klara av detta samtidigt som vi har en, inte allt för nöjd, liten prins här hemma på fem veckor.


Tårtan bestod av
Chokladtårtbotten
Mäktig mörkchokladfrosting
Rårörda hallon
Spacklad med grädde
Täckt med MMF
Dekorerad med rosor i MMF sprayade med pärlemorskimmer och satinband.

(Tyvärr är bilderna inte de bästa p.g.a. dåligt ljus men man ser på ett ungefär hur tårtan ser ut)

Grattis än en gång till det underbara brudparet!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar