lördag 6 augusti 2011

Min egen födelsedagstårta


Idag är min födelsedag och till det blev det en tårta.
Tårtan består av:
Chokladtårtbotten
Dumlefluff
Rårörda hallon
Täckt med mascarponefrosting
Dekorerad med rosor i MMF

Som ni kanske märkt har det varit väldigt lugnt här i bloggen senaste tiden vilket dels har att göra med att det är sommar och därmed inte det ultimata vädret att baka tårtor i. Istället har det blivit lite långpannekakor, något jag inte alls är så mycket för men det är skönt att ha i frysen när man får gäster. Den andra anledningen till tårtbaksuppehållet är att vi fått en liten till familjemedlem, en liten prins som föddes i mitten på juli. 

Nu börjar det dock vara dags att dra igång med lite tårtbakning igen då det börjar bli svalare. Om två veckor har jag en tårtleverans på en bröllopstårta till 100gäster. I veckan blir det provsmakning av tårtan för att se så att fyllningarna blir bra i kombination och ger den smakupplevelse som den ska ge! Ska bli så roligt att göra bröllopstårtan, min första bröllopstårta!! Vilken ära!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar