söndag 18 december 2011

Amalies födelsedagstårta

Varje familjemedlem får en valfri tårta av mig när de fyller år. Min yngsta lillasyster fyllde år i slutet på november och ville då har en tårta till hennes födelsedagsfest istället för till hennes födelsedag. Så första helgen i december var det dags för en tårta till henne. Smakerna valde hon själv, designen var rätt valfri. Jag funderade och funderade, kände att jag ville göra en tårta som hon skulle gilla utseendemässigt. Det fick bli ett halsband och fjärilar. Sedan vet jag att hon gillar när jag sätter sidenband nertill, så det fick det också bli! Hon var mycket nöjd över tårtan. Personligen tycker det är en av de finaste tårtorna jag gjort, så jag var också nöjd!


Ljus tårtbotten
Laktosfri glasskräm
Laktosfri mjölkchokladmousse
Spacklad med laktosfri grädde
Täckt med MMF
Dekorationer i MMF, flowerpaste och sidenband.

Det syns inte så bra på bild men de vita delarna är sprayade med pärlemorskimrande spray.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar