tisdag 3 januari 2012

Ben10-tårtor till Gabriel

Min kompis son fyllde 5år veckan innan julafton och till barnkalaset ville hon att jag skulle göra två tårtor. Denna beställning är den andra beställningen hon gör av mig, den förra var till hennes ena dotters kalas. Önskemålet till dekoration på minst en av tårtorna var Ben10-tema. Jag, som inte har någon aning om vad Ben10 är, blev tvungen att goggla, då kom jag fram till att det är en seriefigur som många pojkar i 5års ålder gillar. Ben10 har en klocka som verkar vara rätt populär, vilket fick bli dekorationen på den andra tårtan.


Denna tårta bestod av en ljus tårtbotten fylld med jordgubbsmousse och glasskräm. Spacklad med grädde och täckt med MMF. Dekorationerna är gjorda av MMF. Vissa av dekorationerna är sprayade med pärlemorskimrande spray.


Den andra tårtan bestod av choklad tårtbotten fylld med AfterEight fluff och hallonmousse. Täckt med chokladkräm och dekorationerna är av MMF.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar