fredag 6 januari 2012

Bröllopstårta Överraskningsvinterbröllop

Här kommer min andra bröllopstårta. Den första gjorde jag i augusti.
Denna tårta utgavs först att vara en 50års tårta, sedan berättade beställaren att de skulle ha fest för ett par som gift sig. Det visade sig sedan att det i själva verket var beställaren själv som överraskningsgifte sig igår! 

När hon beställde tårtan önskade hon att den skulle vara en laktosfri våningstårta med ljusa tårtbottnar samt att det skulle gå att sätta en brudparsdekoration på toppen. Smaksättning och utseende överlät hon helt till mig. Detta blev resultatet.





Tårtan var laktosfri och bestod av ljus tårtbotten fylld med hallonmousse och glasskräm. Den spacklades med grädde och täcktes med MMF. Snöflingorna är gjorda av MMF som skrayades med pärlemorskimmer. Tårtan dekorerades även med silverkulor och grått sidenband. 

Jag valde dessa fyllningar då jag vet att dessa brukar uppskattas hos de flesta. Utseendemässigt ville jag att tårtan skulle ha en vintrig känsla då det var ett vinterbröllop.

Stort Grattis till brudparet!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar